A hengerfejcsavarok képezik az összeköttetést a motorblokk, a hengerfejtömítés és a henger között.
A hengerfejcsavarok ereje lényeges tényezőt jelent az égéstér, a motorolaj- és hűtővízcsatornák, illetve a környezeti levegő közötti tömítésnél. Ezt a feladatot hideg és forró állapotban, vákuum és magas nyomás mellett egyaránt tökéletesen kell megoldania.
A hengerfejcsavarok meghúzása a csavarerő által úgynevezett felületi nyomást hoz létre, amelynek döntő szerepe van a tökéletes tömítésnél. Ezzel kapcsolatban a hengerfejcsavarok az alkalmazott meghúzási eljárással kombinálva nagy hatással vannak a felületi nyomás minőségére.
Gazdasági szempontok miatt a 80-as években a motorgyártók kifejlesztették az utánhúzás nélküli hengerfejtömítés-kötéseket. A hengerfejeknek a hengerfejcsavarok utánhúzása nélküli felszerelése műszaki innovációt jelentett a sorozatgyártás számára.
Ennél az eljárásnál a hengerfejtömítés cseréje esetén sem volt már szükség a több nyomatékfokozatban elvégzendő utánhúzásra. Ezt a célt csak az érintett alkatrészek (a motorblokk, a hengerfejtömítés, a hengerfej és a hengerfejcsavarok) optimális összehangolásával lehetett elérni.
Ennél az eljárásnál a hengerfejtömítés cseréje esetén sem volt már szükség a több nyomatékfokozatban elvégzendő utánhúzásra. Ezt a célt csak az érintett alkatrészek (a motorblokk, a hengerfejtömítés, a hengerfej és a hengerfejcsavarok) optimális összehangolásával lehetett elérni.
forrás: http://www.szakalmetal.eu/hu/letoltes/autos-fogalomtar/auto/303-hengerfejcsavar